PUBLICATIONS – PUBLIKATIONEN
meNet Learning Outcomes in Music Teacher Training.
|
|
||||||
Schools for the 21st century. Recommendation paper for the European Commission.
|
Niermann, Franz / Malmberg, Isolde (2009). Bildungsstandards - Kompetenzen - Lernergebnisse. Lässt sich musikalische Bildung normieren? In Musikerziehung Okt./Nov./Dez. 2009. S. 15-19. |
|
Malmberg, Isolde / Sammer, Gerhard (2010). Musikunterricht in Europa. Einblick in die Vielfalt der musikalischen Bildung. In MIP-Journal 27/2010. S. 6-11. |
Krušinská, Martina (2008). Program COMENIUS - súčasné výzvy pre žiakov a učiteµov hudby: Projekty tematizujúce hudbu v krajinách bývalého východného bloku. In Bělohlávková, P. – Pecháček, S. (ed.): Kontexty hudební pedagogiky III.: Zborník z medzinárodnej konefrencie. Praha: Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta. S.69-71. |
Malmberg, Isolde (2007). Wer sind wir gemeinsam? Zur Entwicklung einer Projektkultur im europäischen Netzwerk „meNet – music education Network“. In: Malmberg, Isolde; Wimmer, Constanze: Communicating Diversity. Musik lehren und lernen in Europa. Augsburg, Wissner. S. 29-36. |
|
Schormann, Carola (2009). Europaweit kommunizieren und voneinander lernen. In Musikforum 4, 2009, S. 50-51. |
Gall, Marina; Rotar Pance, Branka; Brändström, Sture; Stöger, Christine; Sammer, Gerhard (2010). Learning From Each Other: Music Teacher Training in Europe with a special focus on England, Slovenia, Sweden and Germany. In Carlsburg, Gerd-Bodo von; Liimets, Airi; Gaizutis, Algirdas (Hg.). Music Inside and Outside The School. Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. |
|
Niermann, Franz; de Vugt, Adri; Hennessy, Sarah; Malmberg, Isolde (2010). „meNet Lernergebnisse“ als Handwerkszeug für die Weiterentwicklung der Musiklehrerbildung in Europa. In Carlsburg, Gerd-Bodo von; Liimets, Airi; Gaizutis, Algirdas (Hg.). Music Inside and Outside The School. Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. |
|
Rodríguez-Quiles y García, José A.; Dogani, Konstantina (2010). Music in schools across Europe: analysis, interpretation and guidelines for music education in the framework of the European Union. In Carlsburg, Gerd-Bodo von; Liimets, Airi; Gaizutis, Algirdas (Hg.). Music Inside and Outside The School. Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. |
|
Schormann, Carola (2010). Europe in the classroom. Comenius Projects in Music Education - A Pool of Topics and Ideas in the Field of Music. In Carlsburg, Gerd-Bodo von; Liimets, Airi; Gaizutis, Algirdas (Hg.). Music Inside and Outside The School. Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. |
Hennessy, Sarah (2008). La formazione musicale degli insegnanti della scuola primaria. The Training in Music of Teachers for Primary Schools. In (Ed.) Biasutti M. La formazione degli insegnanti di musica. Lecce: Pensa Multimedia (collana Frontiere della didattica nell insegnamento secondario). |
de Vugt, Adri; Hennessy, Sarah; Malmberg, Isolde; Niermann, Franz; (2010). Muziekonderwijs en docentenopleidingen in Europa. In Cultuur en Educatie. nr. 27. |
de Vugt, Adri; Hennessy, Sarah; Malmberg, Isolde; Niermann, Franz (2008). The meNet project and the Learning Outcomes in Music Teacher Training. In Glasbeno-pedagoški zbornik, Akademije za glasbo v Ljubljani. Zvezek 10. p. 7-24. |
|
Sicherl-Kafol, Barbara (2008). Vseživljenjsko ucenje v okviru projektnega dela meNet. In Glasbeno-pedagoški zbornik, Akademije za glasbo v Ljubljani. Zvezek 10. p.40-51. |
|
Rotar Pance, Branka (2008). Izobraževanje Uciteljev Glasbe V Evropskih Državah V Projektu meNet. In University journal Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani. Zvezek 10. p.25-39. |